lördag 21 juni 2008

In the alps

Nu har solen kommit till Kandersteg och jag har varit ute på min första tur i bergen. Jag följde med på träningen av centrats guider och gick över Lötchenpass. Lite småläskigt när vi gick över en glaciär och man hör lavinerna rasa runt om en men molnen gör att man inte ser vart... Men turen var riktigt fin och det kändes underbart att vara tillbaka i bergen med en isyxa.

Igår träffade jag min klätterkompis från tiden i Christchurch, Russ, och hans fru Fauve. Riktigt skoj att träffa dem igen, och att dessutom få komma ut och klättra lite igen! Klättringen verkar riktigt bra i omgivningen, så jag hoppas det ska bli mera denna vara under sommaren. Arbetswise har jag börjat få klart för mig vad jag ska göra, nu börjar istället frågorna om hur tusan jag ska kunna göra det dyka upp... så det verkar bli en hel del utmaningar =)

Bilderna nedan är alla från vandringen och alla är ganska sparsamt redigerade eftersom jag inte kunde komma på något mer att göra med dem....

Lötchenpass påväg upp mot glaciären i bakgrunden

Glaciär och flygplan
Påväg ner från glaciären tog jag denna bildSå skönt att vara tillbaka i bergen =)

1 kommentar:

Anonym sa...

De här bilderna känns som du ungefär... förstår om du trivs ;)