torsdag 26 juni 2008

Bern, mera jobb och staff night out

Nu har jobbet på allvar satt igång här nere och kalendern börjar bli full. Jag har nu visat mina klätterkunskaper och tydligen ska jag ut med en grupp på måndag (och jag som bara skulle vara reserv eftersom jag är kontorsråtta egentligen). Vad jobbet i övrigt beträffar så kan ni som vet något om miljöpolicys och handlingsplaner gärna höra av er =) och även ni som kan bra "miljörelaterade lekar!

I lördags var jag i alla fall ledig och åkte till Bern för att få se lite andra människor än scouter. Försökte även fota lite, men värmen (drygt 30 grader tror jag) dödade mycket av kreativiteten. Igår hade vi säsongens första staff night out (socialt event med personalen). Vi var på utomhusbio i Blausse, och efter en vecka med strålande solsken så piskade regnet givetvis ner just denna kväll. Jag lyckades gömma mig under ett tak, med den stora nackdelen att jag hade någons huvud mitt på skärmen... men men, hellre torr och med ett huvud än genomblöt med fullbild.
Trevlig sysselsättning i Bern: sitta på café och fota och läsa bok Ingången till bion (lite lagom skräckfilmsaktig)
Bioduken: ganska snygg backdrop så att säga

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hittade inga lekar, som du kanske förstod...