onsdag 27 augusti 2008

Tillsist ett nytt inlägg

Så har jag till sist lyckats med att posta ett nytt inlägg på bloggen. Eftersom dagarna har varit ganska långa och motivationen ganska låg (till stor det pga det dåliga nätet) har det inte blivit av att jag gjort något, men nu har jag alltså tagit mig i kragen och laddat upp lite bilder!

Under den senaste månaden har jag bland annat hunnit med att fira nationaldagen (ganska udda företeelse måste jag säga), fira 'summer x-mas', besöka Regensburg och göra en dagstur till Milano, samt givetvis lite klättring också. Tycker man om att drick espresso, titta på folk och shoppa italienska kläder så är Milano en bra stad. Jag blev dock inte insläppt i katedralen eftersom jag hade ett mycket farligt vapen på mig (en pennkniv i nyckelknippan...). Vakterna till katedralen kollade allas väskor och testade även med metalldetektorer om man hade något i fickorna.... Seriösare än en flygplats. Jag gick i alla fall tillbaka någon timme senare med kniven i väskan istället och blev då insläppt =)


Milano sett från tågstationen
Katedralen i Milano
Regensburg och Donau
Kerstin utanför ett lustigt antik-wannadbee-tempel utanför RegensburgJesper klättrar (kämpaglöden lyser om honom =) )Summer x-mas (med Denise och Luke i bakgrunden)
Luic och Denis firar 'summer x-mas'

3 kommentarer:

emanuel sa...

Bra.. en ny uppdatering, sånt tycker vi om.... kul att se lite bilder och veta vad du egentligen håller på med... vill åka ner och besöka dej, men tror inte riktigt jag får tid, kanske i början av december :D

Anonym sa...

Kul att du skriver igen =) Förstår att det inte blir så mkt tid över till att skriva, men kul att läsa när du väl gjort det!

Aelius sa...

I'm jealous of your camera, the colours and sharpness are fantastic.
Gotta have one for myself definitely.