måndag 14 juli 2008

Besök och snö

Nu har det återigen gått ett bra tag sedan jag skrev något på bloggen. Mycket arbete, och det faktum att intenet här är grymt segt (det tar ca 1h att fixa ett inlägg som detta). Idag har vi regn och lite högre upp i bergen har det fallit upp mot 20 cm nysnö idag... synd att jag inte är det, det är mer snö än jag haft på hela vintern. Jag har dock kontorstjänst idag, vilket innebär att jag försöker hjälpa gästerna att få de aktiviteter de ska ha. Förutom detta gör jag även ganska många klätterkurser för tillfället. Ett klart soft jobb måste jag säga, man är ute en hel dag och klättarar med ett gäng ungar och deras ledare, och regnar det så är man inte ute =)

I början av förra veckan hade jag besök av Kate, min polare från Boston som jag umgicks med i Chch. Det var två år sen jag såg henne, så det var välidgt roligt! Hon och hennes kompis Sarah stannade 3 dagar här i Kandersteg och under den tiden han vi med att göra en 8 timmar lång vandring upp till glaciären Kanderfirn på 2400 meters höjd. Tur att vi inte gjorde det idag, för då hade vi pulsat i joggingskor och snö =) Bilderna nedan är från slutet på den vandringsleden

Gasterntal set från glaciärens startpunkt


Tre glada vandrare på dagens högsta punkt (jag, Kate, Sarah)
(ytterligare en bild var iordninggjord men pga extremt slött intenet har jag inte kunnat ladda upp den trots åtskilliga försök)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja D!

Kul att läsa om hur du har det och riktigt storslagen natur måste jag säga.

Det är smidigt att ha din bloggadress på telefonens förstasida:) Märkligt nog hade jag ändå glömt bort att titta på ett tag men när jag o Helena körde förbi Källby o Lidköping på våran husvagnssemester så blev jag nyfiken.

Ha det bra!
/Jimmy