måndag 21 april 2008

Sol, vår och miljöekonomi

Våren har nu kommit på riktigt och igår hade jag utomhusklättringspremiär, vilket var helt underbart och resulterade i en trevlig solbränna och två sönderskrapade fingrar. Några egna bilder blev det dock inte eftersom ingen kamera fick plats i min väska (jag höll iof på att ta med kameran istället för selen och skorna i ett tankspritt läge). Får se om jag får tag på någon av de bilder jag tog med andras kameror.

Idag sken också solen, men jag har tillbringat den med att plugga miljöekonomi, vilket väl går sådär. Motivationen är ganska obefintlig och när inte ens mina tyngsta pluggskivor kunde få mig att stanna kvar i böckerna (och då är det illa) började jag undersöka innehållet på min kamera och hittade dessa bilder från förra veckas sol och våfflor på ekebybalkongen.

Mitt huvudsakliga syfte på balkongen var att spela schack med jimmy. Måste till mitt förtret erkänna att jag förlorade för tredje gången på rad... men jag fick en rätt okej bild i alla fallSen dök olof upp och passade på att hamna på en bild. Stör mig på att mitt enklare redigeringsprogram inte kan rotera bilder bara några grader....

Inga kommentarer: