torsdag 29 maj 2008

Beprövat tema och choklad i massor

Igår kväll medan jag hängde i ekebyborgen med Olof och Jimmy plingade telefonen till talade om "fram m kameran!". Efter en liten blick ut på himlen insåg jag att det var en uppmaning om att solnedgången denna dag var värd några bilder. Eftersom vi ändå snart var påväg mot stan tyckte jag att det var en jättebra idé att ställa mig i en rondell och fota. Kan väl säga att min positiva attityd inte helt delades av mina polare. Några hyfsade bilder blev det dock, bland annat den nedan.

Lite senare hamnade vi hos Erik, där min fototerror (denna gång på temat porträtt) fortsatte, ackompanjerad av mycket gott kaffe och mängder av choklad. Det är inte alla gånger någon lyckas få både mig och Olof att tacka nej till mer av denna varan, men igår fallet så. Mycket gott med andra ord =)

Solnedgången sedd från rondellen vid johannesgrillen
Olof och Erik i den senares rum: en lek med färgsättning i ett försök att rädda en för mörk bild (vet dock inte hur jag ska göra för att få bilden än mer seipa-färgad)
Porträttbild i svart-vitt på Olof

Inga kommentarer: