söndag 25 maj 2008

Uppsalapaparazzi #2, misslyckade solnedgångar och lite mer klättring

I lördags var jag åter på en paparazzitur i Uppsala. Denna gång gick turen långs fyrisån, för att avslutas vid slottsbacken där tanken var att en vacker solnedgång skulle fasta på bild. Tyvärr var det två ganska nedkylda fotografer som stod och hängde på kanonerna utanför slottet, så dagen slutade med att vi, ca 5-10 minuter innan solen skulle gå ner, gav upp och åkte därifrån. En rätt snygg solnedgångsbild han jag dock med att få (siluettbilden nedan).

Idag har jag istället varit och klättrat utanför enköping. Vi har en viss känsla för det där med gott väder (vilket mina illröda axlar vittnar om idag i alla fall). Klättringen var också riktigt trevlig och därför blev det inte mycket fotande. Dagen avslutades dock tillbaka på slottsbacken för att försöka åtgärda gårdagens antiklimax. Det gick bättre idag, men svårfotat var det och resultatet kunde varit mycket trevligare.... men det är inte alla helger man får se vackra solnedgångar två kvällar på rad!

Fyrisån påväg bort från uppsala
Grön, grönare, grönast (och cykeln förståss)
Vackra vita blommor vid en fontän
Massor med lila tulpaner. Ett projekt för att vässa mina photoshop-skills ska bli att göra denna bild svart-vit utan att förlora känslan (har försökt, men var absolut inte nöjd, så jag lägger ut originalet istället)
Linda och domkyrkan i siluett i lördagens solnedgång
Maskrosor och klättrare
Söndagens solnedgång (roligare men ganska "liten"... jag vill ha en större zoom!)

1 kommentar:

emanuel sa...

halloj broder, jag har invensterat dyrt nu :P köpte objektivet jag kollat på 70-300 med VR, och ett batterigrepp också, inte bra för ekonomin egentlgien, men det ska nog blir bram, kul att ha i kongo hoppas jag