torsdag 22 maj 2008

Långväga besökare och solnedgångsjakt

Nu har det inte blivit så mycket skrivet i bloggen på ett tag.... detta till största delen för att jag inte fotat så mycket på sistone och också till viss del för att jag haft min f.d. flatmate Vince från Nya Zeeland över på besök. Mycket skoj att träffa honom igen!

Igår såg jag dock en riktigt fin solnedgång mellan husen i stan. Så taggad av denna bestämde jag mig för att sticka ut idag för att försöka fota en liknande. Tyvärr var himlens nederkant täckt med massiva moln, så jag satt mest och filosoferade över livet på en sten och tittade på solnedgången som bara nästan fanns. Rätt skönt det med!

Vince rider får i centrala uppsala
Bro, moln och vatten i en ganska skön kombination
Satt på sängen och läste när jag plötsligt flög och upp och i panik försökte hitta min kamera. Anledningen var regnbågen ovan
Trots avsaknaden av solnedgång idag fick jag i alla fall denna bild av rönnbärsträdet i skönt ljus
En faktiskt ganska ostiliserad siluettbild av en rönnbärskvist

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh, hittade han ett får i uppsala?!? vilken lycka för honom! Då kände han sig hemma förstår jag...=)