torsdag 8 maj 2008

Morfars 90-årsdag

Idag har jag legat och solat på en gräsmatta på studenvägen. Skönt och trevligt, men grymt improduktivt. Tror dock jag tog några hyfsade foton, men det var inte med min kamera, så jag vet egentligen inte =)

Igår fyllde i alla fall morfar 90-år och hela familjen var då samlade i Filipstad för att gratulera. Jag och Emanuel kom med hyrbil från Uppsala , syster från Jönköping och resten hemifrån. Likt förra gången vi var på besök hos mormor och morfar var det inte ont om kameror, men jag tror bara vi hade 4 stycken som användes igår. Jag försökte få kort på familjen och även lite på diverse blommor.

På vägen hem var jag tvungen att göra ett fult stopp eftersom solnedgången bara var för fin för att inte försöka dokumenteras. Att fota solnedgång är dock inte lätt, får kameran göra som den vill blir resultatet allt annat än det man vill ha... Måste öva mer på detta när jag hittar en lämplig kväll.

Familjen: mamma, pappa, elin, emanuel, jonatanOrange blomma (gillar färgen!)
Jag kunde inte bestämma mig för ett foto på solnedgången, så för att illustrera mitt problem med vitbalansen lägger jag ut dessa tre, som alla är tagna med olika färgvärmeinställningar (men i övrigt oredigerade)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken duktig syster du verkar ha... den enda som jobbar ;)

Fina kort!